Julafton

God Jul på er alla!
Själv tycker jag att julen är överskattad. Visst det är mysigt med gemenskap och att äta samma mat varje år, ha sina traditioner och att titta på Ankas julafton (tänker inte avslöja om jag kollade på Anna eller Kalle, min hemlis) men jag är ganska less på detta eviga räntande efter julklappar och att man ska få så jäkla mycket av sina respektive. Jag tänker inte köpa några julklappar alls nästa år, kanske bara till min systerson och en blomma eller så till mina föräldrar men ingenting till alla de andra. Och jag ska inte önska mig nåt heller för den delen. Jag kan köpa mina julklappar själv. Tänker inte sitta och ha dåligt samvete över att mammas och pappas ekonomi nästa år. Har redan dåligt samvete som det är... jag nöjer mig med att de finns och ställer upp för mig som bara mina föräldrar kan göra.. :)

Det bästa med julafton tycker jag är Karl Bertil Johnssons jul! Ska göra som han nästa år och donera pengar eller köpa vaccin m.m till barn i utsatta länder. Och om jag inte är utomlands tror jag faktiskt att jag vill knacka husvagnsdörr och ge lite mat till hemlösa!
Haha, kanske bara jag som är lite extra sentimental för att Jimmy inte är här och för att jag inte träffat han på länge..

Hur som helst, ska ner till familjen och kolla hur det går för Lucas att leka med sin bilbana.. Han sa igår att jag har varit så elak iår att jag aldrig mer kommer få några julklappar.. Dock hade han en dålig dag och var grinig över det mesta :p

Är hemskt mätt på Aladdin-choklad.. tror jag ska börja skriva mina nyårslöften nu när jag är i extas och superfnittrig.. HIHI

Hejdå!
Marion