Promenad

Är i Karlstad och segar, har hemuppgift som innebär att man ska söka efter en kvalitativ artikel och en kvantitativ och sedan skriva en egen artikel, eller nåt sånt, om de båda. Men just nu orkar jag inte kolla på detdär något mer. Eftersom Jimmy skulle till gymmet så tänkte jag att jag skulle ta en promenad så jag skulle känna mig lite produktiv, gick först in mot Kronoparkens centrum, för att sedan svänga in på en smal väg och under någon bro där vi absolut inte vill gå när det är kväller pga. rånmöjligheten, och sedan ut på elljusspåret förbi området där Jimmy bor. Och jag gick, och jag gick, och jag gick.. tänkte att jag ändå skulle komma fram till en väg som korsar elljusspåret någongång (vi har gått på vägen som korsar elljusspåret förut) men den kom aldrig!! När jag äntligen kom fram till civilisationen igen så visade det sig att jag missat vägen och gått hela elljusspåret.. Haha.. fin motion fick jag väl iallafall.. istället för att vara ute i bara 25 min så var jag ute i lite mer än en timme :p så Happy Hippo är jag iallafall :)

Men ska jag vara ärlig så har jag inte skött mig så mycket den senaste tiden, har ätit godis och gottat mig.. struntat i att motionera och sådant, vilket har gjort att jag och vikten inte är sams just nu.. Dock ger jag inte upp utan tar nya tag! Ska beställa lite nya saker från gymgrossisten som ska kicka ass på mig :)

För er som inte vet det, så väntar jag på svar ifrån Örebro Universitetssjukhus om magsäcksoperation.. men de hör ju inte av sig till mig. Jag skickade in min svarstalong i april om jag inte minns helt fel, dvs ett halvår sedan. Nog för att det kan ta mellan två och tio månader innan de svarar, men ändå.. skulle vara roligt att få veta snart om de kan tänka sig att rädda och förändra mitt liv (vi har jättemycket sjukdomar i släkten och fetma med för den delen, så även om jag går ner i vikt på egen hand så finns det inget som säger att jag inte går upp i vikt igen senare) eller om jag verkligen ska kämpa som ett helvete för att gå ner i vikt.. för även om jag anstränger mig in i det yttersta så händer det ju knappt någonting.. Kanske ska ta och prova att kombinera mina varor från gymgrossisten med detdär läkemedlet ALLIE som säljs på apoteket. Vem vet, det kanske fungerar?
Är faktiskt rätt trött på att det jag ser i spegelbilden inte stämmer överrens med hur jag själv uppfattar mig.
Och att vi ständigt pratar om hälsa och smala kroppar i skolan gör ju inte saken bättre..

Men jag kör igång som jag ska och ska försöka hålla mig där!!

Jimmy är världens bästa kille som peppar mig som fan :) älskar dig verkligen!!!