På tal om...

...uppskattning och att vara uppskattad, så hände det nyss en sak som faktiskt gjorde mig riktigt ledsen. Det jag talar om är när man gör någonting för någon annan och inte blir uppskattad. Bara för att expediten gjort ett fel, och inte jag. Hur kan jag rå för om expediten gett mig fel saker ? Jag log bara åt honom och sa att det inte gjorde någonting, medan man i telefonen fick höra ord som "blir det fel imorgon också så kommer jag bli riktigt arg på både dig och expediten..".
Men vad har jag gjort för fel ? Jag uträttar ju en sak till dig, jag gjorde allting du sa att jag skulle göra och betalade dina saker åt dig. Jag har ingen aning om vad det är för special-saker du behöver ha till din bil, jag vet inte vad en specialmutter är och jag har ingen aning om vilken storlek det är du ska ha. I min värld existerar bara två olika sorter, den som är stor och den som är liten.
Men en sak vet jag, och det är att jag inte känner mig uppskattad alls.

Jag är en jävel på att visa att jag uppskattar saker. Tycker jag själv iallafall...
Jag visar tydligt när jag blir glad att någon annan gjort något åt mig, på flera olika sätt. Det kan vara ett gulligt sms som beskriver hur mycket den personen verkligen betyder för mig eller en kram eller gentjänst eller någonting.
Men just nu är jag riktigt ledsen över att jag spillt ut blod och svett (men hittills inga tårar) på att du ska få saker till din lilla bebis, din lilla ögonsten som bara står och förmultar fram till du kan börja leka med den igen. Och jag är riktigt ledsen över att jag ansträngde mig för att du skulle bli glad. Jag är riktigt förbannad över att du gjort mig ledsen över att jag ville vara snäll.

Bara att komma ihåg det till nästa gång.