asså

Alltså jag förstår mig inte på folk som har det äckligt hemma hos sig..

Visst det är en sak att ha det lite stökigt, som t.ex. om det ligger kläder och saker framme, men äckligt ??
Då menar jag alltså saker som att kattlådan inte blivit tagen på typ tre-fyra dagar, det är kattsand eller kattbajs i duschen, det ligger gamla äckliga användna tops i hela badrummet, det är femtio lager damm i hela lägeheten, eller vad sägs om femhundra år gammal disk ?? Eller varför inte gammalt avföring runt toastolen (äckligast)?? Eller cigarettfimpar i köket ??

Det är vidrigt. Speciellt när man vet att man ska få folk hem till sig så gör man väl iordning lite ???
En sak som jag förstår är väl om man får oinbjudna gäster och man inte har städat eller diskat på två-tre dagar, men när man har det äckligt jämt ???
"Jag har inte råd med dammsugare eller har tid till att städa så ofta" - asså.. har du tid att kolla på teve så har du fan tid till att städa undan lite oxå! Och har du råd att supa hela tiden så har du råd med en dammsugare för 199 kr på rusta..

Fattar folk inte att det drar till sig ohyra ?? Bara det av nåt lär väl ta tid och ork och pengar att få bort ????

Aja det var lite tankar från mig. Och jag menar ingen speciell i min närhet, kom bara å tänka på nån gång jag varit hemma hos nån random och blivit förvånad över hur ÄCKLIGT det egentligen kan vara.. :S uuuusch :S