fitness

Idag jävlar, jobbat på hårt! Nog för att pausgympan inte var så hård.. Men här hemma har jag utövat styrketräning på hög nivå. Fan va ont i stjärten jag kommer ha imorgon! Hehe.. kissande hunden är ju bara en favorit ;)
Imorn ska jag och älskling köra benpass på gymmet. Kommer bli spännande att se hur hårt Jimmy kan pusha på mig och tvinga mig att göra några reps till haha.. Hans envishet utmanar min, kan bli riktigt roligt faktiskt.

Mycket givande föreläsningar i skolan nuförtiden :) J och A är verkligen bra föreläsare tycker jag! Är även glad att M ska ha oss i en delkurs till :D Han är så jävla bra på att föreläsa. Hur som helst. Vi håller just nu på med idrottspsykologi, och det är jävligt intressant hur man kan se på motivation och så när det gäller träning, och hur man kan ändra sin motivation till det bättre. Hur man kan se träningen ur ett annat perspektiv och hur man når sina mål man satt! Detta får mig verkligen motiverad till mina mål och att börja träna ännu mer :)
Tycker å andra sidan att det är jobbigt att sitta på föreläsning eftersom jag känner mig som det svarta fåret. Det pratas om ohälsa hela tiden och jag kan känna att det pratas om mig när vi kommer in på den delen. Men jag äter inte onyttig mat, har bara en jävligt stor svaghet för socker på kvällen :(
När S i klassen sa att alla överviktiga är så ohälsosamma och att man inte kan säga att man är hälsosam genom att äta bra mat osv när man är överviktig eftersom själva övervikten i sig är ohälsosam. Jag tycker personligen att jag är hälsosam nog att vara stolt över det. Jag är inte deprimerad, jag kan skratta, jag kan titta på mig själv i spegeln IBLAND och säga att jag är fin eller att jag ser lite smalare ut en dag, jag kan äta godis utan att få ångest, jag kan fortfarande ha hyffsat fina kläder. Så S ord gjorde mig verkligen illa, och jag hoppas att hon inte "ser ner" på mig som är överviktig och därmed ohälsosam enligt henne.. :(

Även om jag verkar peppande eller jättemotiverad så ska ni veta att i mitt huvud pågår en extremt stor kamp över hur jag ska tänka, motivera mig själv och så.. To be continued!

Dagens tips:
Göm dig inte bara i svarta kläder. Pigga upp ditt humör med en färgklick! Du kommer direkt se piggare och gladare ut med en färg på kroppen. Framhäv någonting på dig själv som du gillar extra mycket. T.ex. så kan du ha en grön tröja på dig för att framhäva din byst, eller kanske en färgglad kjol för att framhäva din snygga rumpa ;) Det är bara du själv och din fantasi som sätter gränserna!


Ha en underbar natt och sov så gott!
Puss på er alla som finns och stöttar mig!!
Marion <3


Jag menar.. SÅÅÅÅ jävla stor är jag väl inte ?! eller är jag det ? Ärligt!