Detox dag1

Hejhallå!
Efter avslutande Cambridgekur i 7 veckor kan jag nu avslöja mina tappade kilon som 13,7! Supernöjd är jag, men efter studentveckans festande har jag dock gått upp lite och ska nu göra en kropssköljning med naturell detox, dvs bara äta frukt och grönt och dricka ca 2 liter vatten med pressad citron i varje dag i ungefär 2-3 veckor.
Jag fick en blender av min syster i studentpresent, och den invigde jag idag med att göra en good men småsur smoothie :) Mätt och belåten har jag precis diskat ur glaset. Detta kommer jag stå mig på länge :) och nyttigt är det oxå! 0% socker, bara fruktsocker :)


Recept på min smoothie :

2 portioner

1,5 dl naturell yoghurt
2 röda äpplen
2 skivor grape
ca 10-15 vindruvor
7 jordgubbar
några klyftor apelsin

skiva alla frukter i småbitar
häll ner lite av yoghurten i mixern och tillsätt LITE av frukten
mixa
gör om steg 2 några gånger
NJUT

Nu ska jag ut och hoppa hopprep och köra lite styrketräning.. Kan jag inte somna ikväll så beror det väl förmodligen på C-vitaminkick eller att jag måste gå en promenad oxå ;)


Mm gott :)