akuten i lördags och söndags

I lördags var vi hemma hos Jimmys brorsa och hans tjej och fikade på kvällen. Kollade på deras råttor och myste och bara hade kul. Men sen helt plötsligt fick jag fruktansvärt ont i magen och det lixom "stack" upp i bröstet och i magen.
Så vi åkte hem, smärtorna blev bara värre och värre under bilresan som tog 40 minuter. När vi kom hem till Hällefors igen kunde jag inte röra mig utan att få ont, jag kunde inte stå eller knappt andas för jag hade så ont.
Envis som jag är ville jag inte ringa efter ambulans, men tillslut var Jimmy tvungen att tvinga mig att göra det. Sagt och gjort, ambulansen kom inom 10 minuter och jag fick typ panik när jag skulle lägga mig i ambulansen.. Fyfan va rädd jag var!
7 mils resväg till akuten har aldrig varit så lång! Smärtor, spyattacker och illamående hela vägen. Trodde seriöst jag skulle dö på riktigt!
När vi väl kom fram så kissade jag och sen var smärtorna nästan borta. De klämde mig på magen och jag fick dricka nåt skithemskt äckelpäckel som bedövade hela munnen och ner i magen. Usch fyfan va de smakade SKIT!!! Det luktade gott men smakade verkligen helvete.. fyfan det vill jag ALDRIG mer dricka :o

Så kom mamma och hämta oss vid 4 på natten och sjuksköterskan sa att jag skulle komma in så fort jag kände nåt igen.

På söndagsförmiddagen började det igen, bara att åka in. Shit va värdelöst allt kändes då.. Ångrade min operation något fruktansvärt och ville typ bara få den ogjord.

Sjuksköterskorna konstaterade snabbt att min mage hamnat i obalans efter fredagens vila festkväll och eftersom jag ätit så dåligt i lördags (pga. jobb) så strejkade nu min mage!! Så jag fick några tabletter utskrivna mot magsår och de har jag inte hämtat ut.
Är skeptisk mot alla mediciner och tabletter..

Så, nu sitter jag här och är supernojjig över att allt jag äter ska göra att jag får dunderont i magen. Kommer nog släppa så småningom, men det är inte kul att ha hjärnspöken över detta oxå.. :s

Iallafall, här är den utlovade bilden från igår :)


Skitglad