Fina sommarfötter!

Jag har testat en sak som jag har tänkt på länge.

Jag har sovit med plastpåsar på fötterna. Och inte bara det, jag har haft rapsolja i plastpåsarna.
Har länge haft problem med jättetorra och spruckna hälar och att fötterna ser lite glåmiga (även med stor dos BUS som är min specialitet) så nu tyckte jag att det var dags att prova min idé som jag haft ett bra tag.

  • Tag två 5-liters småplastpåsar
  • Häll i rapsolja eller olivolja eller vilken olja ni nu har hemma (men jag skulle väl kanske av praktiska skäl inte rekommendera grillolja....)
  • Sätt sedan i fötterna i den kladdiga påsen och massera sedan in lite olja på fötterna
  • Sätt över hårsnoddar över benet och knyt ihop påsen på nåt sätt
  • Sätt sedan på dig strumpor över hela paketet
  • Sov
  • Vakna
  • Ta av dig plastpåsarna och massera in det som finns kvar av oljan på fötterna
  • Smörj in dig med din vanliga hudlotion, eller om du har en för fötterna
  • Ta på dig strumpor igen för att inte dina nya fina fötter ska bli smutsiga

Lycka till :)