Om mig - dag ett

 Marion heter jag och jag fyller snart 21. Jag bor i Karlstad för tillfället men är en brud som aldrig kan sitta still utan gillar att vara ute och se nya platser. Jag hamnade i Karlstad för kärlekens skull, efter ett år i en håla som heter Hällefors där jag bodde för att det var nära till skolan. Jag pluggar till Spakonsulent i Grythyttan på en av Sveriges finaste skolor. Jag har läst klart i Juni och efter det ska jag söka en kurs som heter IdrottC eller kanske bli frisör.
Tidigare har jag bott i Lindesberg och i Vedevåg där jag även är uppväxt. Hur mycket jag än har hatat att bo där så kommer nog alltid hjärtat vilja tillbaka för att återse alla sina kära vänner och bekanta som bor där. Flyttar jag inte dit så kommer jag antagligen hamna i Sveriges hjärta - Göteborg, eller i ett varmt land där jag kan trivas utan att min köldallergi gör livet surt för mig.

När jag är ledig så gillar jag att slappa, kolla på film eller serier eller att sy, brodera eller måla. Jag lyssnar även på en hel del musik. Förut samlade jag på cd-skivor och sorterade dem enligt dess genre, men det har jag lixom bara lagt på hyllan ett tag.. Är dock intresserad att börja med det igen då jag på senare tid tagit mig mer möda till att hitta nytt och gammalt som jag gillar.

Annars är jag en riktig tönt. Jag gillar att gråta till tjejfilmer, jag gillar att klä på mig fula kläder under en kväll då jag har tråkigt och ställa till med oreda hemma eller så gillar jag att dra ihop ett gäng för att snacka lite skit och kanske dricka en eller två cider (ska börja dricka öl, jag lovar) eller bara umgås kring ett sällskapsspel.
Det tråkigaste jag vet är när man bara sitter tyst i flera timmar, då blir jag galen! Jag tycker heller inte om att förlora, men jag börjar bli bättre på det sen jag fått spö för många gånger i både kortspel och yatzy... humma..

Som person är jag både glad och sur. Jag har ett väldigt växlande humör som kan vara jobbigt i längden att ha att göra med tyvärr. Försöker bättra mig på den fronten faktiskt :)

När jag inte är sur så är jag väl antagligen en glad skit som försöker se saker på olika sätt. Hittar du mig sjungandes i en bil med en stor kaffe i handen - ja då har du hittat rätt!