Tips för mer volym i håret

Nu ska jag ge er ett tips som jag använt mig av senaste månadernDet har med mjöl, volym och torrschampo att göra. Jag har slutat köpa torrschampo eller Dust It för att få volym, för det är mycket billigare och precis lika aktivt med vanligt mjöl !

Jag vet att många av er använder just Dust It, och visst jag håller med om att det fungerar. Jag läste dock i en annons att Dust It till 99% endast innehåller kemikalier, och nästan inget som faktiskt vårdar ditt hår. Det positiva med mjöl är att de endast är naturliga ämnen från vete, alltså skadar det inte ditt hår på något sätt. Man använder det precis som ett vanligt torrschampo eller Dust it, gnugga in lite i hårbotten och vips du har volym.

Jag varnar dock mörkhåriga personer för att ta för mycket, för det blir lite vitt (precis som Dust It och andra volymgivande produkter)


Vågar du prova ? ;)