Deep inside of me

Jag vet inte varför, men jag har alltid pendlat extremt mycket med mitt humör. Jag har ingen aning om varför jag känner som jag gör eller varför jag kan växla från att vara glad till att vara jätteledsen på bara några minuter, varför jag har så lätt för att brusa upp eller bli arg. Varför jag alltid ska ha min vilja igenom eller är otålig.
Idag har jag varit extremt pendlande. Jag vaknade upp och var totalt apatisk. Satt bara och glodde in i väggen i några timmar och var helt ogiltig vad gäller känslor. Var lixom bara, kände ingenting. Dagen fortsatte och jag blev på strålande humör under nån timme för att sedan återgå till att bli helt apatisk och tillsist riktigt grinig.
Tänkte att jag skulle läsa en tidning som jag gillar för att få upp humöret, och den gjorde mig sugen på att köra lite kroppsvård i form av hårinpackning och peeling. Skulle jag aldrig ha gjort. Tankarna började flöda och det slutade med att jag stod och asbölade i hallen och Jimmy började undra vad som stod på. Det vet jag ju inte ens själv.
Hur ska jag kunna få stöd när jag inte ens kan berätta för den jag älskar mest av allt på jorden vad som försiggår i mitt huvud? Vad det är som gör mig ledsen eller arg? Hur ska jag kunna hjälpa mig själv när jag inte har en aning om vad som sker?
Hur ska jag kunna få mina "problem" utredda om jag går till en psykolog, när jag inte ens vet varför jag har såna humörsvängningar? Vad kan psykologen hjälpa mig med?