Himlen runt hörnet

Ny dag som vanligt och jag sitter här, nöjd och belåten mellan två måltider. Känns som om jag äter hela tiden..
Gick ner 3 kg de första dagarna hemma, förmodligen var det droppen som försvann. Nu ligger vikten på 97,1 kg. Så "lite" har jag inte vägt på kanske.. 3 år ? Hur firar man det ? :)

Vi tog nya helkroppsbilder på mig igår, ser ut som att magen har sjunkit in en bit och det känns lite faktiskt! :)
Lägger upp dem här till helgen om jag kommer ihåg.

-Hur lång tid tar operationen?
Allt mellan 45 minuter och två timmar. Allt är ju individuellt, även hur vi ser ut i magen. Ju mer saker som ligger ivägen, desto längre tid tar det helt enkelt. Min operation tog ca 1 timme och 15 minuter :)

Har ni några frågor om operationen så är det bara att fråga! Jag skäms inte för att ha gjort den. Och det är inte en enkel utväg, utan en liten hjälp på vägen.
Jag går ju inte bara ner 30-35 kg av mig själv efter operationen, utan jag kämpar lika mycket som alla andra. Jag får inte äta mer än 1,5 dl mat i taget, jag måste få i mig 1,5 liter vätska utöver maten, jag måste röra på mig, jag måste sova bra och jag måste må bra.
Jag måste planera och dona som alla andra.
Skillnaden är väl att jag inte KAN äta pizza, godis, dricka, skitmat och sånt om jag är sugen. Gör jag det så får jag hemskt ont i magen och mår jättedåligt under en stund. Detta kallas dumping.

Nu är det dax att plugga lite, har inte hängt med alls i "Det medvetna köket" sedan kursstarten, och den var ju fan för tre veckor sen!