HUUUÄÄÄÄ

Fan va nervös jag är!!! Kommer be om lugnande imorgon! Och en sömntablett.. eller fyra ;)

Detta är förmodligen sista inlägget jag gör innan jag opereras.. Så jag vill bara säga två saker! :

1) Dagens tips! (i vanlig ordning) ;)

Förmodligen den mest värdelösa pekpinnen, men samtidigt är den riktigt bra :) Jag själv är en sådan som gärna lägger upp massor med mat på tallriken för annars ser det så lite ut, och jag tar gärna en omgång till även om jag är mätt.
 
Ta istället en assiett (liten tallrik) och lägg maten på. Då kan du ju äta en liten portion till med gott samvete ;)
Och drick vatten INNAN du äter mat, ca 2-3 minuter eller en kvart eller nåt, så du fyller ut magsäcken med. Då orkar du inte äta lika mycket mat ;)
ObsObs! För att du ska behålla mättnadskänslan så krävs det nog att du dricker vatten regelbundet efter också.

Och ytterligare en gång tänker jag tjata om ÄPPELCIDERVINÄGER ;)
Jag vet att det smakar ÄCKELPÄCKELPÄRONPUNGVIDRIGT.. Men ta då bara liiiiiite vinäger i ett glas och blanda ut det med vatten. Kanske en 20 % vinäger och 80% vatten. Efter ett tag kan du nog öka mängden vinäger :)

Fördelar med äppelcidervinäger:

-Det ger dig snabbare mättnadskänsla
-Det sänker ditt GI-mått på maten du äter
-Det ger din hy lyster
-Ditt hår och dina naglar stärks
-Ditt immunförsvar blir starkare

Nackdelar med äppelcidervinäger:

-Det är äckligt!

Jämför man de negativa mot de positiva så vinner ju de positiva med hästlängder ;)



Riktigt såhär glad blir man nog inte av äppelcidervinäger,
men din kropp blir nog det!

2.) Jag älskar er! Och jag är så otroligt stolt över att känna er, ha er som vänner och familj (i mitt hjärta får det plats med många härliga personer), umgås med er, gå i samma klass som er (räknas nog också som vänner..), läsa era bloggar, prata med er på facebook, ge er tips, få tips av er och sist men inte minst - lära av er. Jag är glad att ni finns!!

Skulle någonting oväntat hända med operationen (finns alltid en risk) så vill jag tacka för mig och hoppas att ni kommer ihåg mig som en bra brud! ;)



Puss på er alla och ha det underbart!
Vi hörs efter min operation!

3.) Ska alltid göra tvärsom... så därför lägger jag upp en tredje sak!
En sanning om mig själv som ni inte visste tidigare:
-När jag är ute och går så anpassar jag ALLTID hastigheten till musiken. Lyssnar jag på arg musik så ser jag arg ut själv, lyssnar jag på glad musik så kan man nästan se hur det lyser om mig. Haha.. så ser ni mig på stan någon gång och jag ser riktigt råförbannad ut så vet ni varför ;)