men

Men baby, det kan vara så ibland. Ibland är man glad och ibland är man ledsen.
Ibland vill man bara vara själv, ibland vill man gråta. Ibland är det skitjobbigt att ens orka stå upp och idag är väl en sån dag.
Och så blev du mitt sår, och jag blöder ihjäl. Ja det bara är så ibland att jag blir deppig, att jag går in i mig själv för mycket och vill ha så mycket mer än vad jag förtjänar. Att jag aldrig kan nöja mig med det jag kan få ?
Som en bortskämd liten snorunge som bara vill ha julklappar av tomten, sån känner jag mig bara ibland. Varför kan jag inte nöja mig med glansen från ljusen, från alla de gnistrande små eldbollarna som slår och spinner runt mig dagligen för att lysa upp mitt liv ?

För jag är en liten petitess, en liten diva. Jag vill bara ha allt och det hela tiden.

Men det kanske är så ibland?