Snart så

Snart så har vi fått iordning allt och fått hit alla saker. Får jag åka ett endaste lass till med grejer så går jag bananas!

Och säga vad man vill om saken, men i Hällefors vill jag ALDRIG mer bo, och speciellt då aldrig för BRF Ödlan!!!!
Så jävla mycket krångel och skit det har varit med den jävla lägenheten har jag då aldrig vart med om dess like. En S.K. hyresvärd som man inte kan få tag på, en obesiktad lägenhet när jag flyttade in och som gör att jag nu får all skit för att vissa saker är trasiga och nu så gnäller de över att min städning inte var tillräcklig bra, MEN NÄR JAG FLYTTADE IN SÅ SÅG DET UT SOM EN SVINSTIA. Medan hyresvärden säger att det var en städerska där som städade och plockade innan jag flyttade in.

Bullshit.

Att de även vägrar arbeta för att en annan person så snabbt som möjligt ska kunna ta över min lägenhet, det fnyser jag skarpt åt. Jag blir bara så jävla ledsen!! Varför kan de inte bara ta in den herrn som vill ha (haha vem fan vill ha detdär råttboet egentligen??!) lägenheten och som har allt som de söker. Han har inga betalningsanmärkningar och kan betala sin hyra som han ska. Att han även är över 18 behöver väl knappast diskuteras mer än typ 2 dygn?? Men min S.K hyresvärd säger att hon "bara fått tag på två ifrån styrelsen som ska diskutera personen".
Vadå, tar det 3 veckor att diskutera om en karl får flytta in eller inte??
För mig tog det 3 dagar, sen var jag godkänd och klar TROTS att jag inte hade någon inkomst eller ens garantier på att jag skulle få CSN-bidrag.

Att det inte finns någon som helst vänlig själ som arbetar för att jag ska trivas i Hällefors har jag heller inte mött under de 13 månaderna som jag bodde i Hällefors. Folk som fnyser åt en i kön på Ica eller en kärring i min trappuppgång som vandaliserade mitt "förråd" (som förövrigt inte ens var mitt tydligen) och som hade sönder saker för mig.

Den enda trevliga människan jag mött i samband med min bostad är nog gubben som kom hem till mig för att sätta upp en brandvarnare i köket. Anmärkningsvärt är att han var hos mig i 2-3 minuter och sa enbart "Hej, jag ska sätta upp en brandvarnare här...". Typ.

Alla andra Hälleforsare kan dra dit pepparn växer! Vill ALDRIG mer sätta min fot (eller bil heller för den delen) i dendär ruttna byhålan igen!

Jag tycker synd om er som bor där eller som växt upp där. Fyfan för Hällefors säger jag bara!!!