Dag 6 - min dag (långt inlägg)

Min dag idag har varit rätt tråkig, men jag kan ju knappt hitta på nåt efter läkaren i princip tömt mig på blod efter kontroll och bett mig ligga lågt idag, såå here we go:

Vaknade nångång vid halv 9 och fick se ett sms där Jimmy skrivit att hans bil haft inbrott under natten.
Ca femton minuter senare när jag vaknat till liv så ringer jag till Jimmy och ber honom förklara sms'et.

Kl 9 prick intog jag mina tabletter och min frukost bestående av en knäckebrödsmacka med rökt kalkon och smör på. Till det drack jag lättmjölk och åt en halv mandarin.

Efter frukosten duschade jag ur hårinpackning som suttit i under natten och torkade sedan håret och stylade det, idag har jag ett stort burr och man ser verkligen att jag behöver klippa mig ;) (ska göra det ikväll)

Därefter tog jag fram min sminkväska å började spackla.. å spackla.. å spackla.. så jag höll på att bli försenad till mitt möte!! Så klockan fem över tio slängde jag på mig kläder (svarta jeans, vit tisha och petrolblå stickad tröja) för att sedan gå iväg till vårdcentralen och träffa läkaren.

Pratade med läkaren, tog femhundra miljoner liter blod till prov, blev yr, drack vatten och gick hem. Promenaden hem tog ca 15 min. På vägen stannade jag till på konsum för att köpa tagliatelle, nyponsoppa och mjölk.

När jag kom hem drack jag lite nyponsoppa och sedan sovde jag en liten stund (visst har jag ett sött ord för SOVA? ;) ) och vaknade sedan upp med huvudvärk.

Käkade lunch kl 12,15 som bestod av mumsigt potatismos och fiskpinnar med morötter. Därefter satte jag mig vid datorn.

Efter att ha kollat igenom FB, mail och x antal forum som jag är medlem i så beslöt jag mig för att plugga på tentan jag har imorgon. Eftersom det känns som jag redan kan allt så började jag istället med ett PM som ska vara inne på tisdag. Svårt, men intressant ämne :)

Därefter, vid ca 15, 40 fick jag panik och började städa och fixa hemma innan Jimmy kom hem. Får alltid panik lite innan fyra för det brukar se ut som ett litet bombnedslag efter mina sysslor på dagen, men med bra musik i stereon och ett glatt humör går allt fort att plocka undan och diska :)

Började laga mat ca 16,00 och jag gjorde en skink-och broccolisås med champinjoner till tagliatellen. Gott som fasiken om jag får säga det själv ;)

Därefter var det lite mys med Jimmy och sedan kollade jag på lyxfällan. Då drack jag kaffe med mjölk och lite mer kaffe på det ;) Kaffe är ju det godaste jag vet höhö

Sen satt jag och gjorde ingenting medan Jimmy gjorde en massa saker. Hade lixom ingen ork. Sen började jag fundera på tentan imorgon och beslöt mig för att kolla upp lite saker på intranätet, vilket jag gjorde rätt i. Hade missat lite saker, som jag nu hade stenkoll på. Vilken tur att jag är klok ibland!

Längre har jag inte kommit på denna dag, men det kommer nog inte hända speciellt mkt mer idag ändå :) Bara ta det lugnt och chilla och dricka kaffe :)